קידום אורגני בגוגל-דניאל זריהן עונה על שאלות חשובות במיוחד

* ברוך הבא כוכב קודם כל אשמח לדעת מה מעשיך בתקופה זו?

היי ותודה 🙂
משנת 2009 אני מתעסק בנושא של קידום אורגני בגוגל (SEO) עד היום. התחלתי בתור סטודנט עם פרוייקט שהיה מעין תחביב (אבל גם הכניס יפה) והיום יש לי חברה לקידום אתרים עם נסיון מצטער של מאות אתרים.

* גלה לנו על תוכנה שבודקת דירוג אתרים ותוכנה לתחרות מילות מפתח עם הסבר מקוצר.

עבור מעקב של דירוגים אני משתמש ב-Kolyom וגם ב-Highver – שניהם פרי פיתוח ישראלי של אנשי SEO אשר מבצעים קידום אורגני בגוגל שאני מאוד מעריך (עומר שובל ושמוליק דורינבאום, בהתאמה).
בישביל בדיקת תחרות, לינקים ושאר ירקות אני מאוד אוהב להשתמש ב-Ahrefs. קשה לי לדמיין את חיי כמקדם אתרים ללא הכלי הזה.

* על מה גוגל לא מוכנה להתפשר?

עד כמה שזה ישמע נדוש וכל זה, ככל שגוגל מתפתחים ככה גם הסטנדרטים שלהם משתכללים ואם יש דבר שהם מנסים מאד לא להתפשר עליו – זה לספר חוויה כמה שיותר טובה לגולשים שלהם – שכן הגולשים אלו הבסיס והמנוע צמיחה של גוגל.
מכאן שגוגל מחויבים לספק תוצאות (אורגניות וגם ממומנות) כמה שיותר טובות וכמה שיותר מהר ולכן נושא התוכן הוא משהו שגוגל לא מתפשרים עליו.
יחד עם זאת אני חייב לסייג ולהגיד שזה תלוי שפה, מדינה והתחום עצמו.
בגוגל ישראל למשל, בהחלט ניתן למצוא תחומים עם תוכן ברמה נמוכה שמדורגים היטב – אבל זה לרוב בגלל שאף אחד אחר לא יצר משהו יותר טוב – מה שמאלץ את גוגל לדרג את התוצאות הללו.

*האם יותר מילים זה יותר דירוגים?

מנסיוני – ברוב המקרים, כן בהחלט. אם יודעים לתכנן את האתר ולייצר את התוכן הנכון – ליותר עמודים יש כח מאד מאד משמעותי על הטראפיק האורגני ובכך זה מביא תוצאות אפקטיביות למי שמחפש לבצע קידום אורגני בגוגל ולקדם את האתר.

* האם יש דבר כזה דירוג על פי וותק דומיין?

מהנסיון שלי הוותק של הדומיין הוא חסר משמעות לחלוטין ולא משהו שעומד בפני עצמו כפרמטר המשפיע על קידום אורגני בגוגל .

* מה יכול להזיק למהירות אתר ואיך פותרים זאת?

אם מדברים נטו על המהירות עצמה ולא ציוני חרטא של גוגל, אז בעיקר שרת עם ביצועים גרועים, תמונות כבדות מאד, אתר שבנוי בצורה לא טובה.

* איך ניתן לבצע קידום אורגני בגוגל לאתר עם כל סוג של תחרות ב 60 יום?

לצערי, ברוב התחומים זה לא אפשרי, אפילו במקרים בהם התקציב הוא אינסופי.

*יש לך כח להמשיך אני לא הולכת לעצור כאן?

יאללה, תני בראש 🙂

* מה גוגל הכי אוהבת באתרים?

בגדול גוגל אוהבים אתרים שהם אוטוריטה בתחומם – שהם עושים את הדברים כמה רמות מעל כולם. תוכן טוב, חווית משתמש טובה, אתרים שגולשים מגיבים אליהם בצורה חיובית (לגוגל יש דרכים למדוד את הדברים האלה), וכמובן גם אתרים עם קישורים חזקים – שזה עדיין פרמטר מאוד משפיע.

* איך הרשת החברתית משפיעה על קידום אתרים?

אני כן מאמין שגוגל לוקחים בחשבון נוכחות ברשתות חברתיות (לא רק פייסבוק) ואפילו יודעים לנתח כמה כניסות אתר מקבל מרשתות חברתיות בעזרת גוגל אנליטיקס ואמצעים אחרים – וזה בהחלט משהו שאני ממליץ לטפח אותו, אפילו בהיקף מצומצם. קשה לדבר על הנוכחות האינטרנטית שלנו בלי להיות פעילים באף רשת חברתית.

* בא לך להסביר קצת על ביטוי זנב ארוך?

זנב ארוך הוא המלך!
אני מאוד אוהב ביטויי לונגטייל, מהסיבה שהם מאוד יעילים ומביאים לרוב טראפיק איכותי וממיר יותר.
אני ממליץ לכל אחד לסגל אסטרטגיה של קידום זנב ארוך, בנוסף לזנב הקצר ולייצר כמה שיותר הזדמנויות לחשיפה מקסימלית בגוגל.
שימוש בזנב ארוך רלוונטי כמעט לכל התחומים – ובטח באתרי גדולים, אתרי סחר וכו'.

* אלו נושאים ראשיים בעמודי האתר הכי חשובים שיהיו?

דף הבית (כמובן)
אודות
שירותים עיקריים
יצירת קשר
בלוג / מאמרים
קטגוריות מוצרים (במידה וזה אתר חנות)

* האם פרסום באינדקסים עדיין מועילים עבור קידום אורגני בגוגל?

אני אישית לא משתמש באינדקסים כבר שנים.
קשה לי להאמין שהם יעילים יותר מקישורי מאמרים, אבל זה כמובן תלוי בחוזק האינדקס ובפרמטרים רבים נוספים. מבחינת עלות / תועלת אני תמיד אעדיף להשקיע זמן ואנרגיה בלבנות ולפתח אתרי תשתית.

* ספר לנו קצת על אתרי תמיכה?

אהבתי את החיבור לשאלה הקודמת 🙂
אתרי תמיכה או PBN זה סך הכל הגדרה. בפועל מדובר בתשתית חיונית ויעילה מאד לקידום אתרים וכמובן עבור קידום אורגני בגוגל – כזאת אשר מורידה ממך את התלות באחרים כמעט לחלוטין.
יש הרבה דברים לבנות אתרי תמיכה ומי שיודע לעשות אותם ברמה גבוהה מרוויח אמצעי אפקטיבי וחסכוני לתשתית של קישורים.

* מה הדובדבן שבקצפת של קידום אתרים?

תוכן וחווית משתמש שעולים ברמה וכמה רמות מעל כל המתחרים.

* על מה אתה ממליץ יותר כדי לקדם את האתר פורום או בלוג?

ברוב המקרים בלוג. עם זאת אני חושב כי בתחומים מסוימים פורומים יכולים להיות מאוד יעילים – אם כי כיום, הרבה מהדיונים ברשת עברו לקבוצות פייסבוק.

* מה הם אזכורים ואיך הם תורמים?

אזכורים הם האחים החורגים של הקישורים. הרבה פחות חזקים מהם, אבל לא הייתי מזלזל בחשיבותם.
בגדול זה בעיקר מתייחס לאזכור שם העסק / שם האתר / המותג באתרים חיצוניים, רצוי עם הקשר הגיוני (לדוגמא – התחום בו עוסק האתר). ככל שיש יותר כאלו, גוגל עושה אחד ועוד אחד ומבין שיש "דיבור" סביב אותו אתר / מותג, מה שבהחלט עוזר לנוכחות הדיגיטלית שלו וגם תורם ל-SEO.

* בית עסק רוצה להרוויח עכשיו אין לו זמן לחכות לקידום אורגני מה אתה ממליץ לו לעשות?

להתחיל עם קידום ממומן בגוגל או בפייסבוק – תלוי בסוג העסק.

* ממה צריך להימנע כדי שגוגל לא תעניש אתר?

לא לעשות שטויות ולא להרגיז את גוגל.

* האם מומלץ להוציא קישורים ואם כן למה וכמה?

אני לא מאמין שאפשר לקדם באינטרנט ברמה גבוהה באמת וגם בתחומים תחרותיים – ללא קישורים בכלל. לכן התשובה היא כן. הכמות הרבה פחות חשובה מהאיכות, אבל בהנחה שאנחנו לא משיגים קישורים מ-YNET בשוטף אלא מדובר בקישורים סבירים+, כלל האצבע שלי הוא 4-5 קישורים בחודש.

* כמה אחוזים של מילות מפתח מומלץ שיהיה במאמר כדי לקדם ביטוי בצורה הכי טבעית?

מזמן לא ראיתי התייחסות לנושא הזה 🙂
במאמרים שלי אני לא בודק באחוזים בכלל, אני כותב באופן טבעי ורק בסוף הכתיבה עושה "ויש" על הטקסט ומשלב מילות מפתח שלדעתי נכון לקדם באותו תוכן – בצורה הכי טבעית שאפשר, ובלי הגזמה.

* מתי תוכן דל יכול לשרת גולש באתר?

במקרים כמו למשל "אינסטלטור ברמת גן" – אין יותר מדי מה לכתוב בנושא הזה, אבל בכל זאת אנשים רוצים לקדם את זה. במקרים כאלו, גם 200 מילים יכולים לעבוד – אבל זה כמובן גם תלוי במה שמתחרים עושים.

* עיצוב אתרים עד כמה זה חשוב?

חשוב, אבל חווית המשתמש הרבה יותר חשובה. חווית משתמש יכולה להיות טובה גם באתרים מכוערים (ולא חסרים דוגמאות של אתרים מכוערים שמקודמים היטב בגוגל).

* איפה הכי מומלץ לבנות אתרים?

לא רוצה להיות גורף מדי ולהגיד "וורדפרס" על אוטומט, אבל ברוב המקרים זאת תהיה הבחירה הראשונה שלי.

* ספר לנו קצת על יוסט והאם כל מה שהוא מציע זה בוננזה?

היוסט הוא אחלה תוסף והוא ברירת מחדל שלי בכל מה שקשור לתחום של קידום אורגני בגוגל וורדפרס. החבר'ה שם לא קופאים על השמרים, ומעדכנים את התוסף כל יומיים בערך, עם הרבה חידושים ופיצ'רים. ואגב – הגרסה החינמית לגמרי מספיקה.

* לדעתך קידום אורגני בגוגל זה משא או מסע?

אהבתי 🙂
קידום אורגני זה מסע, בהחלט.

* מה הכי מעייף אותך בתחום הזה וגורם לך להרים גבה?

לקוחות יכולים להיות מאתגרים לפעמים..אבל גם אחרי עשור בתחום, אני קם כל יום עם אנרגיות ומוטיבציה גדולה לתת בראש ולקדם אתרים בגוגל, קידום אורגני בגוגל הוא מורכב אך ממצה.

* אני עוד לא עייפתי אותך עם כל השאלות?

טרם.. 🙂

* מאמין בזה שתוכן הוא המלך?

התוכן הוא המלך אבל קישורים הם המלכה. מלך לא יכול להתקיים בלי מלכה 🙂

* תקשיב רק השאלות שלי זה בערך 280 מילים כמעט אחלה של קידום לא?

לגמרי.

* אז מה כדאי יותר טראפיק או זמן שהות?

הרבה טראפיק עם זמן שהייה אפסי לא שווה כלום. האידיאלי זה איזון טוב ביניהם.

* מה זה אתר רספונסיבי?

אתר שמתאים לכל סוגי הרזולוציה והמסכים הנפוצים: מחשבים שולחניים, טאבלטים, סמארטפונים וכו'.

*מה המדריך הכי שווה אצלך באתר שמעניק ערך לגולשים?

אחד המדריכים הכי פופולאריים אצלי באתר בשנם האחרונות בכלל לא קשור לקידום אתרים אלא להשקעות. זה המדריך

* איך הפכת להיות כוכב בתחום ה seo

לא מגדיר את עצמי ככוכב אבל אני כן שומע מהרבה אנשים שהם נתקלים בי שוב ושוב ושוב, גם בגוגל, גם בפייסבוק, גם ביוטיוב וכו'..אז זה בטח קשור בעקביות והשיטתיות שלי עם יצירה ופרסום של תוכן 🙂

* רגע אני כרגע מארחת אותך בעמוד שלם ונותנת לך מקום זה לא יכול לפגוע לי באתר?

חלילה, זה רק יעזור לך.

* אתר עשיר בתוכן או עשיר בקישורים?

משתדל להיות עשיר גם בזה וגם בזה, וגם בדברים נוספים 🙂

* על פי השאלות שלי כמה אתה משער שאני מבינה בקידום אתרים?

חחחחחחחחח…סך הכל, שאלות לעניין..מעידות על הבנה לא רעה בכלל בתחום.

*אחרי 37 שאלות אני מצפה כי את השאלה ה38 תשאל אותי,סבבה?

היה לך סבבה לארח אותי?

היה לי הנועם דניאל תמשיך להעניק לנו ערך מוסף.

לסיכום

תחום ה seo הוא תחום מלא באתגרים, עשייה, מחשבה ועוד, מומלץ לבצע זאת מול מיומנים בתחום ולא להתפשר על פחות מהטוב ביותר וגם להיעזר בכל הניואנסים אשר דניאל סיפק לכם. אם אתם מקדמים את האתר בעצמכם אני ממליצה להשתמש בעוד כלי מצויין שהוא גוגל אנליטיקס אשר מאפשר לכם לעקוב אחר תנועה של גולשים באתר שלכם ולבדוק את הטראפיק שבו. קידום אורגני בגוגל פותח בפניכם דלתות נפלאות בעבור: חשיפה, מיתוג, יצירת תדמית ועוד, אם יש לכם אתר כדאי לכם להשקיע בו.

איור של אנשים, חיפוש באינטרנט וטקסט של seo
השארת תגובה