ניהול סושיאל מדיה -איך להזניק את העסק דרך הרשת?

ניהול סושיאל מדיה -איך להזניק את העסק באמצעות הרשת?

רשת האינטרנט מספקת מגוון גדול של פתרונות פרסום וקידום לעסקים. ניהול סושיאל מדיה בשנים האחרונות התפתח מאוד בעקבות גל משתמשים ברשתות החברתיות, וחשוב לשלב את המדיה החברתית בתמהיל הפרסום המודרני.

אחד הכלים הטובים והפשוטים ביותר לפרסום עסק הוא פרסום במנועי חיפוש. גוגל עסקים הוא פתרון מעולה ובחלקו הוא חינמי: רישום ויצירת כרטיס ביקור לעסק, שכולל מקום על מפה, שעות פתיחה והמלצות ממקורות שונים, הוא דבר בסיסי שכל עסק צריך. חשוב מאוד לתחזק את הכרטיס הזה ולענות – במידת העניין, לביקורות על העסק בכל מקום כמו גם להודות על המלצות עליו.

פתרון שני הוא רישום באינדקסים לעסקים. הפורטל המוביל בתחום זה הוא  b144 שבו יש מאמרים רבים שמושכים אליו גולשים, המלצות על עסקים וכמובן רשימות של עסקים בתחומים רבים. עסקים אלה מסודרים וממוינים בצורה גיאוגרפית, נגישה וזמינה ומקלים בכך על גולשים למצוא את העסק הקרוב אליהם. 

שילוב פרסום במנועי חיפוש עם ניהול סושיאל מדיה

שני הכלים שהזכרנו משלבים למעשה בתוכם אלמנטים של דיאלוג עם לקוחות, מהסוג שמתנהל ברשתות חברתיות:

גוגל לעסקים – עם ההמלצות וה'כוכבים' שלו, וההמלצות שהוא אוסף ממקורות שונים.

פרסום באינדקסים שבהם יש המלצות מובנות (כמו B144).

דרך ניהול סושיאל מדיה איכותי לעסקים כמו פייסבוק או אינסטגרם נועד למשוך גולשים אל המסרים של העסק ולהפוך אותם מגולשים בעלי עניין בתחום, לכאלה שיש להם עניין בעסק עצמו ומכאן להפוך אותם ללקוחות.

איך ניהול סושיאל מדיה יכול לתרום למיתוג?

הכלים הם לרוב יצירת עניין – על ידי העלאת פוסטים או סטוריז במינונים נכונים – יצירת דיאלוג עם המותג ואז פרסום ממוקד או משלוח מסרים שיווקיים ומכירתיים בצורה ממוקדת. לדוגמא: פוסט יומי בפייסבוק, שבו יש טיפים או מידע ללקוחות פוטנציאליים, מעלה את מידת העניין שיש לגולשים בדף. כך יעלה הסיכוי שהם יעקבו אחריו וגם ישתפו בתכנים שלו.

בזכות ניהול מדיה חברתית ברמה שכזו, יש לדף יותר עוקבים ואז גם חשיבותו עולה – כך הולך ומשתפר הסיכוי שיותר ויותר גולשים יראו אותו. ברגע שגולשים מבינים שהם יכולים לראות את המותג ברשת החברתית, הם מאמצים אותו ככלי לשיחה עם המותג. התפקיד של מנהלי הרשת החברתית במקרה כזה הוא להמשיך את הדיאלוג שנוצר ולדרבן את הגולשים להמשיך בו מצידם.

כמו שהגולשים מבינים שדף הפייסבוק (או רשת חברתית אחרת) משמש אותם לקבלת מידע על המותג ושיש את האופציה להפיץ אותו, כך הם מבינים או מניחים שהוא יכול לשמש אותם לקבל מענה אישי וממוקד לצרכים שלהם. מי שמחפש מנהל במדיה החברתית חשוב שימצא אדם או בעל עסק המיומן בתחום ניהול סושיאל מדיה ולקחת בחשבון שמנהל הדף צריך להיות קשוב לגולשים ולענות להם.

מומלץ לזכור גם את יתרונות הפרסום הממומן

למה כדאי לשלב פרסום ממומן?

לגיוס עוקבים ואוהדים בשלב הראשון לפעילות המותג ברשת.

להעברת מסרים מכירתיים יותר, שקשה להעביר בצורה אורגנית.

דרך ניהול סושיאל מדיה נכון ויצירת מאזן בין יכולות התקציביות של העסק אל מול קידום הדף בצורה אורגנית ניתן להגיע להישגים נפלאים.

תמונה של יד עם פלאפון המתעסק בעיצוב של תמונות וקשור לתחום ניהול סושיאל מדיה

מאמר אורח

השארת תגובה