פרסום בפייסבוק- הכול על פרסום ממוקד ויעיל

מידע כללי על הרשת החברתית פייסבוק

פלטפורמת פייסבוק, שהוקמה לראשונה בשנת 2004, נפתחת לשימוש כלל עולמי בשנת 2006 ומונה כיום מעל 2.5 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, נכון לסוף שנת 2019, נחשבת לאחת מפלטפורמות הפרסום החזקות והמובילות בעולם, לצד ענקיות פרסום כמו גוגל. על כן, פרסום בפייסבוק נחשב כלי אפקטיבי עד כדי הכרחי לבתי עסק רבים, גדולים כקטנים. 

אם עד לפני מספר שנים הפייסבוק נחשב ככלי הזרמת גולשים צדדי ומינורי, הרי שכיום ניתן לחלוטין ליחס לפייסבוק חשיבות עליונה בהבאת לקוחות חדשים, בין אם יש אתר אינטרנט ובין אם אין.

בתי עסק גדולים – בדרך כלל מבצעים קידום פייסבוק ככלי משני לאתר האינטרנט שברשותם ומבצעים פרסום בפייסבוק במטרה גם להביא גולשים לאתר, בנוסף למכירת המוצר ו/או השירות המוצע על ידם.

בתי עסק קטנים – בדרך כלל מבצעים פרסום בפייסבוק כפלטפורמה עיקרית אם לא יחידה על מנת להביא את מירב הלקוחות הפוטנציאליים ולהעלות את המודעות לשם בית העסק (המותג).

שיטות פרסום בפייסבוק

כאשר מתייחסים למושג פרסום בפייסבוק, הכוונה בדרך כלל לפרסום ממומן ולא בניהול השוטף של הדף העסקי, המתבצע באופן נפרד. יחד עם זאת, נכון לאמצע שנת 2020, לא ניתן לבצע פרסום ממומן בפייסבוק ללא דף עסקי. אם כן, פרסום ממומן בפייסבוק מתבצע בשתי שיטות עיקריות: שיטות קידום פוסט קיים (בוסט) ובניית קמפיין מודעות העומד בפני עצמו ללא קשר לפוסטים המועלים בדף העסקי. 

  1. קידום פוסט קיים (בוסט): שיטה מאוד נפוצה בעיקר כאשרים מתחילים לצבור את קהל היעד ולא בדיוק יודעים כיצד לפלח אותו לקבוצות קטנות. כלומר, די ברור מי קהל היעד הכללי למוצר או לשירות אותו החברה מציעה, אך על מנת לצבור קהל ככל הניתן לא ניתן בינתיים לשייך אותו לפילוחים מסוימים כגון: גיל, מין, אזור גיאוגרפי ואולי אף תחומי עניין. לכן, קל יותר לקדם פוסט שכבר יצר עניין כלשהו ולמשוך באמצעותו קהל נוסף על מנת לבחון אילו פלחים של האוכלוסייה מגיבים טוב יותר לתחום העיסוק של המפרסם.
  2. פרסום באמצעות בניית קמפיינים: פרסום זה מושג דרך מרכז המודעות והביזנס מנג'ר של פייסבוק. פרסום בפייסבוק באמצעים אלה מאפשר הקמת שני סוגים של קמפיינים: 
  • קמפיין רגיל ובו מודעה אחת או יותר. בקמפיין כזה מומלץ לפחות שלוש על מנת לאמוד מי מתוכן משיגה את המטרה טוב יותר.
  • קמפיין רימרקטינג – שלמעשה "צובע" פלח של קהל יעד באמצעו פיקסל המושתל במקומות כגון: כניסה אתר אינטרנט, עמוד הפייסבוק העסקי, דף הנחיתה וכו'. הקהל ש"נצבע" ע"י פיקסל פייסבוק של בית העסק, מקבל פרסומות הקשורות בו כשנכנס לפייסבוק.

ההבדל בין פרסום בפייסבוק לבין פרסום בגוגל

גוגל נחשבת לענקית הפרסום באינטרנט וככזאת, פונה היא לקהל רחב יותר, הפורץ בגודלו את גבולות המשתמשים בפייסבוק ובשל כך התחרות בין המפרסמים בפלטפורמה זאת גדולה יותר, הווה אומר – הפרסום בגוגל בדרך כלל יהיה יקר יותר מאשר פרסום בפייסבוק, הן בשל התחרות הגבוהה יותר בין המפרסמים והן בשל הביקוש לגוגל ולמידע העצום שעובר דרכו, בקרב משתמשי האינטרנט. יחד עם זאת, שתי הפלטפורמות דורשות ניהול נכון ושוטף של אפיקי הפרסום בהן, אם כי בפייסבוק קל יותר לפלח את קהל היעד ולהגיע אליו מאשר בגוגל.

השארת תגובה